فیلمین

دانلود سریال شبکه مخفی زنان

خلاصه داستان : در سال 1310 هجری خورشیدی وزارت فرهنگ و هنر وقت تصمیم به تشکیل کانونی با عنوان کانون بانوان میگیرد. این کانون قرار است با تشکل های مشابه رقابت و آنها را حذف کند. میرزا محمود زنبورکچی کارمند عالی رتبه اداره سجل احوال، دعوت می شود تا همراه دلبرجان تاجرباشی اعضای این کانون را انتخاب و فعالیت آن را به عهده بگیرد که ....

درباره سریال ایرانی شبکه مخفی زنان به کارگردانی افشین هاشمی

نام : شبکه مخفی زنان

ژانر : تاریخی ، کمدی ، درام

سال ساخت : 1400

سال انتشار : 1401

کارگردان : افشین هاشمی

تهیه کننده : محمد حسن شانه‌ ساز زاده

متوسط زمان هر قسمت : 50 دقیقه

کیفیت : بلوری

بازیگران : سیامک انصاری ، لیلا حاتمی، مهدی هاشمی، باران کوثری، شبنم مقدمی، شقایق دهقان، مونا فرجاد، یلدا عباسی، حمید فرخ نژاد، امیرحسین رستمی، رضا بهبودی، شهرام مسعودی و محمدرضا آزادفرد

زمان پخش : جمعه ها

 

خلاصه داستان

در سال 1310 هجری خورشیدی وزارت فرهنگ و هنر وقت تصمیم به تشکیل کانونی با عنوان کانون بانوان میگیرد. این کانون قرار است با تشکل های مشابه رقابت و آنها را حذف کند. میرزا محمود زنبورکچی کارمند عالی رتبه اداره سجل احوال، دعوت می شود تا همراه دلبرجان تاجرباشی اعضای این کانون را انتخاب و فعالیت آن را به عهده بگیرد که …

 

درباره اثر

سریال شبکه مخفی زنان (Women’s Secret Network) سریالی کمدی، درام و تاریخی به کارگردانی افشین هاشمی و تهیه‌ کنندگی محمد حسن شانه‌ساززاده در شبکه نمایش خانگی محصول سال 1400 است.

فیلمنامه این سریال را نیز محمد رحمانیان براساس طرحی از محسن قرایی به رشته تحریر درآورده‌ است. در این مجموعه در کنار مرور تاریخ هویت‌ مندی ایرانیان که با رسمیت بخشیدن به صدور سجل یا همان شناسنامه مشروعیت و اهمیت می‌یابد.

یک قصه جانبی و مهم وجود دارد. قصه‌ ای که از دل تاریخ می‌آید اما با زبانی شیرین و روایتی طناز و نوستالژیک به تصویر در می‌آید. اولین فرد در هویت‌مندی معاصر ایرانی یک زن است و ناگزیر متن اصلی در این مجموعه، ضمن داستان گویی به شیوه اپیزودیک، مطالبات زنان را به این هویت‌مندی گره می‌زند.

در واقع فلاش بک از این جهت اهمیت دارد که درک کنیم، شناسنامه‌ها تنها برگه‌هایی برای شناسایی ما نیستند؛ شناسنامه‌ها تاریخ ما هستند. اسنادی که به اصلی‌ترین سئوالاتی که هویت ما را می‌سازند پاسخ می‌دهند.

من که هستم؟ از کجا آمده‌ام؟ تاریخ زندگی‌ام چیست؟ پدرم؟ مادرم؟ زادگاهم کجاست؟ تا سال 1279 هیچکدام از ایرانیان شناسنامه نداشتند.

دفترچه‌ ای که در آن نام، نشان، تاریخ تولد، ازدواج، طلاق و فوتشان نوشته می‌شد. سجل احوال یا شناسنامه نام داشت و اولین مدرک رسمی برای ثبت هویت ایرانیان بود. اگرچه این پیشینه تاریخی به بقایایی از یک سنگ نوشته تاریخی بجا مانده از دوران هخامنشیان باز می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *